Eros dan Psyche – Epik Asmara Dewa-Dewi


I. Psyche, sang puteri paling rupawan yang pernah lahir di tanah agung Greek. kata mereka, Sepekat manapun gelapnya malam, tiada siapa pun yang akan menghirau tentang kerlipan bintang dan bulan. Kerana saatnya  mereka  terpandang pada wajah puteri ini, mereka sedar akan paras rupanya mempunyai cahaya yang cukup buat menerangi seluruh alam semesta. Maka, tidak sedikit … Teruskan membaca

Singgahsana Sang Toyol


Benar, tiada perbezaan ketara yang dimiliki Alam jembalang. Sosok makhluknya memang berbeza dengan umat manusia, akan tetapi sosio politiknya adalah serupa. Sehingga sesiapa yang pernah ke sana akan terus menanggapi bahawa alam puaka itu adalah satu salinan kepada dunia di alam nyata, Dunia Manusia. Seperti juga alam nyata, warga Alam Ghaib juga suka berperang . … Teruskan membaca

Kisah Angker Tentang Metal-Metalan


Sudah 2 tahun Jenglot menjadi anggota sebuah band Metal. Dia juga  sudah mula merasa seronok bermain muzik di atas pentas. 2-3 kali dalam sebulan, pasti ada sahaja undangan .  Biasanya kalau tiada urusan penting, mereka tidak menolak. Seronok dapat melihat tempat orang , bertemu kawan baru. Terbaru, band mereka PUAKA, mendapat undangan untuk beraksi di … Teruskan membaca

James Randi – pengukur paras kebodohan manusia pagan.


Sejak menemui video Cakra Alam, Aku juga telah sekaligus dipertemukan dengan ajaran sesat James Randi iaitu saintifik skeptisma. James Randi mempunyai hobi yang sangat unik iaitu memperlekehkan dunia magis, psikik , superpower dan paranormal.  Dan Cakra Alam cuma sebahagian dari siri pembongkaran yang sempat diselongkar oleh manusia genius ini. Sebab itu aku dah mula anggap dia sebagai … Teruskan membaca

Ustaz Cakra Alam – satu kemenangan untuk teknologi ke atas bomoh voodoo sialan.


Semalam aku jumpa blog yang ada tulis tentang seorang shaman voodoo  yang mempunyai mukjizat untuk menggoreng telur mata kerbau sambil menyanyi lagu Geli Mat. Dah banyak kali TV3 tampilkan muka bodoh shaman voodoo ini sehingga popularitinya hampir setaraf dengan selebriti. Komik-komik sealiran ‘mistik’a dan majalah pendekar juga tak ketinggalan memuatkan cerita kehebatannya menukar mentol lampu … Teruskan membaca

Ku simpul satu kesimpulan


Bukan susah sangat nak jadi ahli astronomi. Kata orang kat Planet Zuhal ada makhluk asing. Aku jeritkan sekuat hati : Woi makhluk asing Planet Zuhal !!  Dari sana kau nampak bumi ni warna hijau ke warna biru  ? Tapi takde jawapan. setelah 3 kali aku tanya masih tak ada jawapan lalu aku buat kesimpulan. Makhluk … Teruskan membaca

  • Temerloh punkrocker

    images
  • Menembus tembok silam Adios