Caci-makiku kepada iblis bernama Adolf Hitler, semoga takkan ada diktator sepertinya lagi sampai bila-bila…


Apa yang aku tuliskan di sini adalah jawapan aku kepada artikel bertajuk ADOLF HITLER : DARI SUDUT KISAH YANG JARANG KITA DENGAR,

Aku berbual dengan seorang manusia yang darjat pemikirannya setaraf lembu, tapi berlagak macam pemegang ijazah PhD dan aku amat terperanjat apabila membaca tesis beliau yang mengagung-agungkan Adolf Hitler melebihi keagungan para nabi dan para rasul.
Beliau bagaikan menganggap tokoh parti politik Nazi itu sebagai pembela agama Islam.

Maka aku katakan “Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?”
Beliau ketawa dan bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler itu bukan manusia tapi iblis yang tak berhati perut. Dia bertanggungjawab mencetuskan perang dunia yang mengorbankan berjuta-juta nyawa tak berdosa. Malah tentera Fasis Jepun yang menyerang tanahair kita juga adalah sekutu rapatnya. Manakala satu lagi sekutunya di Eropah, fasis Italy berperanan memerangi negara islam seperti Libya dan Mesir.

Berjuta-juta nyawa orang awam terkorban hanya kerana dia gila kuasa serta mahu menunjuk-nunjuk kekuatan bangsa Jerman melebihi bangsa-bangsa lain dalam bidang militari. Adakah itu gambaran seorang TOKOH ISLAM ?

Oleh kerana aku tak nampak sebarang pahala dalam mengagung-agungkan seorang pembunuh, maka sebarang usaha untuk meletakkan Hitler sebagai penegak agama Islam adalah semata-mata usaha yang merepek.


Lalu dia berkata : ” Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu…pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama…tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?”

HANYA KERANA DUNIA MEMBURUKKAN NAZI TAPI TAK MEMBURUKKAN JEPUN ?
LOGIKKAH ITU JADI ALASAN UNTUK MENGAGUNGKAN HITLER ?
SERIUS AKU TAK FAHAM !!!!


Daripada ungkapanya itu aku tahu tingkat pemikirannya berada pada darjat paling rendah.
Jika tingkat kebodohannya itu dilukis dalam carta pai bentuk nasi, maka kebodohan dia ini berada di lapisan kerak paling bawah.

Lalu aku cuba membalas soalannya dengan bahasa yang mudah dan tidak begitu sulit , sesuai dengan paras IQ beliau yang rendah luarbiasa:

“Hanya kerana kamu yang lupakan kekejaman tentera British, Jepun dan Apartheid di Afrika Selatan, itu tak bermakna orang lain ikut lupa.”

“Masih ramai orang yang masih mengenang kekejaman kolonial/fasis seperti itu.
Mana-mana penakluk yang membunuh peribumi atas nama meluaskan empayar sama hinanya dengan ideologi Nazi.
Cubalah keluar dari tempurung. Semua sejarah yang kau katakan itu memang keji.
termasuk juga perang-perang lain yang menghalalkan genocide seperti penjajahan zionisme Israel dan perang Bosnia
Dan di Rwanda,
dan kemboja dan macam-macam perang lagi,
Semuanya ada dalam lipatan sejarah-sejarah hitam. Aku tak pernah lupa”

ini cuma sedikit dari mangsa-mangsa perang dunia yang dicetuskan Hitler dalam kempen dakwahnya di Eropah

Aku lantas meminta alasan dari beliau. Beliau menyambung : “Ada dua sebab –

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Nah , di sinilah rahsia KEISLAMAN Adolf Hitler rupanya…
Aku cuba untuk tidak ketawa kerana khuatir beliau akan berasa kecil hati diperlekehkan di atas alasan-alasannya yang langsung tak intelek . Lalu jawabku :

1. Hanya kerana Hitler menghapuskan bangsa Yahudi maka dia seorang yang pejuang Islam?
Bagaimana dengan kerajaan-kerajaan kuno yang lebih dahulu memerangi Yahudi?
Contohnya Kerajaan Roman yang melemparkan Yahudi ke dalam kandang singa dalam sukan gladiator.
Atau Firaun yang lebih dahulu pernah melancarkan pembasmian bayi-bayi Yahudi, menangkap mereka dan dijadikan hamba abdi ?
Kenapa tak dibuat saja tesis bertajuk
FIRAUN TOKOH PEJUANG ISLAM

Bukankah itu kelakar kerana Firaun dan Hitler , kedua-duanya kejam dan bukan penganut agama Allah.

2. Dan prinsip Hitler berkaitan agama Islam dari tamadun Parsi, Rome dan Arab.
kenapa cuma ceritakan 3 tamadun itu sahaja??
Kenapa mesti sembunyikan fakta-fakta lainnya ??

Sesuatu yang perlu kamu tahu tentang Hitler, dia bukan seorang ahli agama.. dia seorang ahli politik yang cuba mencari pengaruh dengan apa-apa cara sekalipun termasuk mengeksploitasi sifat fanatik manusia terhadap agama

Setahu saya Hitler juga pengkagum ajaran Confucius dan Buddha juga. Yang dilihatnya sebagai pemberi kekuatan spiritual.
Dan juga lambang Swastika yang diambilnya dari agama Hindu.
Malah Hitler pernah berkata dia adalah seorang katolik dan akan kekal sebagai katolik.

Dan Hitler paling kagum pada agama orang-orang jepun yang sanggup berkorban nyawa untuk tanah air.
Tahukah kamu kapal terbang Nazi dengan bangga menggugurkan beribu-ribu keping pamplet ramalan Nostradamus tentang kemunculan dirinya.

“In the year that is to come soon, and not far from Venus.
The two greatest ones of Asia and Africa.
Shall be said to come from the Rhine and Hister [Hitler]
Crying and tears shall be at Malta on the Italian Shore.”

Mungkin Hitler adalah satu-satunya tokoh ISLAM yang percaya pada ramalan dan tilik nasib ?

Sesuatu yang perlu kamu tahu tentang Hitler, dia bukan seorang ahli agama.. dia seorang ahli politik yang cuba mencari pengaruh dengan apa-apa cara sekalipun termasuk mengeksploitasi sifat fanatik manusia terhadap agama

Hitler bertemu dengan ulamak semata-mata bagi melobi sokongan untuk mencapai cita-citanya menakluk Eropah

Hitler bertemu pula dengan paderi

Kepada ulamak dia akan gunakan sentimen anti-semitik umat islam agar menyokong perjuangan tentera jerman.

Dan kepada pembesar agama kristian , dia akan menggunakan alasan fitnah orang2 yahudi yang membuatkan Jesus terkorban di tiang salib..

Hitler memang manusia Ular.. lidah bercabang

dan ada banyak lagi di google dan youtube..

ANTARA GAMBAR-GAMBAR PROPAGANDA DENGAN CAPTION :

Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua…bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau…

Okay !! kamu memang buta sejarah… ini gambar tentera Bosnia bukan tentera NAZI ..tengok topi pun dah tau lain.
Dalam Perang Dunia ke-2 , Bosnia adalah sekutu Jerman .. Hanya kerana Hitler membenarkan Askar Islam Bosnia bersolat, tidaklah bermakna hitler itu seorang tokoh Islam.
George Bush juga membenarkan tentera amerika beragama Islam untuk bersolat adakah George Bush juga seorang tokoh Islam ?


Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau…minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas…aku tak pasti tentang menu nazi, tapi bolehkah kamu buktikan yang Hitler tak makan BABI ?

Bukanlah tujuan penulisan ini untuk memburukkan mana-mana agama..

PERLU DIFAHAMI ,  NAZI ADALAH SEBUAH PARTI POLITIK YANG TAK MEWAKILI MANA-MANA AGAMA ..

NAZI ADALAH SATU IDEOLOGI RADIKAL HALUAN KANAN – ULTRA RIGHT- YANG MENCARI PENGARUH DENGAN CARA MENYALAKAN API PERKAUMAN


Penulisan ini bukan untuk mencela semata-mata , tetapi bertujuan untuk menyingkap fakta yang disembunyikan bagi mengelakkan kekeliruan dan kemungkinan wujudnya islam baru bermazhab Hitler.
Semoga kita semua beroleh manfaat.

Comments
10 Responses to “Caci-makiku kepada iblis bernama Adolf Hitler, semoga takkan ada diktator sepertinya lagi sampai bila-bila…”
  1. Syahrul Aziz berkata:

    fuck for this article..

  2. wan berkata:

    tapi hitler bukan islam. lantak die la nk bunoh sape pon tapi die nk bunoh yahudi…..skarang sape lgi kejam dri hitler klau bukan yahudi yg bnyak tipu helah

  3. adiospunk berkata:

    aku setuju ~
    itulah yg cuba aku terangkan.
    pembunuh tetap pembunuh… tak kiralah siapa dan bangsa apa yg dia bunuh..

    tapi hairan jugak bila ada orang yg kata semua kematian yahudi tu mangsa perang … itu bukan medan perang.. hitler membunuh orang awam.. mmg takde bezanya hitler dengan george bush.

    lebih hairan ada yg pertikaikan …kalau askar bosnia takkan pakai lambang swastika..
    kalau bodoh tu memang bodoh jugak..
    tak reti baca buku sejarah… walaupun dah aku terangkan dengan jelas ..

    ETNIK BOSNIA ADALAH SEKUTU NAZI
    kalau harap buku teks yg kau belajar tu mmg tak cukup.. dia stakat tulis sekutu besar mcm ITALY dan JEPUN je..
    adoi la.. pergi la cari rujukan kalau nak komplen pun..

    masuk sini
    http://www.tellthechildrenthetruth.com/gallery/

    cari gambar yg ada caption nih.
    “Nazi officer inspecting Muslim Bosnian SS troops”

  4. aku setuju berkata:

    Aku setuju. Kawan aku pun ada paste artikel mengagungkan Hitler kat blog dia. Aku sangat sakit hati baca. Walau macam mana meyakinkan pun artikel tu, aku tetap tak percaya.

    Islam tak pernah mengajar umatnya membunuh manusia. Walau jahat macam mana pun bangsa manusia tu (in this case Yahudi).

  5. adiospunk berkata:

    AnakMalaysia.

    1. Minta maaf sekiranya anda rasa tersinggung dengan cara penulisan saya, tapi jelas saya tidak menggunakan bahasa lucah.

    2. saya menilai situasi atas dasar manusiawi.
    Bagi saya, Hitler itu seorang yg tak layak didefinasikan di atas timbangan moral. Apatah lagi diukur atas timbangan agama secara psikologisnya.

    salahudin al-ayubi jauh lebih relevan untuk dibangga-banggakan jika memang orang islam di malaysia sangat terdesak mahukan seorang tokoh pahlawan.

    3. sebenarnya aku rasa terpanggil nak menulis pasal ni sebab artikel mengagungkan hitler tu dah merebak luas dalam dunia internet..
    artikel macam tu tak bagus sebab merosakkan fikiran ramai orang .
    Diktator seperti Hitler takde kena mengena dengan islam.

    kalau tulisan macam tu datang dengan idea PRO-HITLER, maka aku datang dengan idea KONTRA-HITLER ..

    adalah tak adil bagi pembaca untuk menilai keislaman Hitler hanya dari bahan bacaan satu sisi .. mereka kena baca dua-dua belah pihak dan kemudian mereka boleh menilai sendiri dengan lebih telus dan seksama :

  6. AnaKMalaysia berkata:

    aku tidak kisah apa yg awak jawab … betul @ tidak..

    1… x perlulah mengunakan ayat yg kurang sedap didengar..
    2… aku puas hati.. sekurang2nya NAZI dpt membunuh puak2 yahudi… ( tidak kisah la walaupun mainan politik )
    3. thx sbb jawab2/info yg awak replay/jawab..

    TAJUK : Caci-makiku kepada iblis bernama Adolf Hitler, semoga takkan ada diktator sepertinya lagi sampai bila-bila… ( aku doakan PEJUANG ISLAM BERANI MCM ADOLF HITLER ) ..

    huhuh sygnya… adolf hitler bukan seorang islam..

    thx for info bro .. peace

  7. terpekikterlolong berkata:

    nice info dude…
    aku dapat artikel ko ni dari wan..
    mmg terbaek la..
    aku mmg musykil pun nape mesti jadikan pembunuh kejam ni sebagai tokoh islam?
    agama dia pun kita tak tau..
    islam tu sendiri agama yg tak sukakan keganasan…
    mcm ade agenda jahat jer nk kita sokong hitler ni..
    mkin ramai org islam anggap hitler ni tokoh islam,makin ramai yg bukan islam anggap islam ni agama keganasan la camtu…

  8. flavability berkata:

    bes adi
    setuju sgt dgn ape yg aok tulis

  9. adiospunk berkata:

    terima kasih kerana sudi baca🙂

    “You can’t defeat writers by censoring or punishing them, you only defeat writers by outwriting them,”
    ~Michael Muhammad Knight

    ** walaupun aku tak kenal siapa Michael Muhammad Knight, tapi aku setuju dengan quote daripada beliau🙂

  10. pinn berkata:

    tabik dgn apa yg di cari dan yg di tulis kan …
    memang bukan mudah nak memberikan kesimpulan tentang hal yg lampau kecuali di korek dan di cari sumber yg mungkin agak mengelirukan…pasal dunia kini bwerdepan dng berbgai ancaman baik lisan,tau objetif hidup…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

  • Temerloh punkrocker

    images
  • Menembus tembok silam Adios

%d bloggers like this: